Pane Macinko, já jsem vás volil. Nevyměknout!
Rád bych si k tomu povolebnímu bordelu řekl svoje.
Především – volil jsem Motoristy a jediný další pro mne potenciálně volitelný subjekt byla SPD. Nikoliv kvůli SPD samotné, ale kvůli lidem typu Vondráčka nebo Šichtařové. Hlavní mantra Tomia Okamury, totiž referenda a přímá demokracie obecně, jsou nebetyčná pitomost a jsou pro to argumenty.
Motivace byla jednoduchá: Motoristé jsou v tuto chvíli jediná pravicová strana, která měla reálnou šanci se do Sněmovny dostat a také se naštěstí dostala. Současně jsem se naprosto ztotožnil s motoristickým sloganem „Ukončit Fialu, pohlídat Babiše“. Osobně mi připadalo jasné, že přesně toto bude jediný realisticky možný pozitivní výsledek, jakého lze dosáhnout, a také to tak kupodivu dopadlo. Fiala je ukončen, brzy pojede do Brna a hned jak projede, vykopal bych mezi Havlbrodem a Humpolcem kanál, na jednu díru snad na dopravě ještě pár korun najdou. Boha jeho, chvilku si ho tam nechte. Že vyhraje Babiš, bylo taky jasné, a že je třeba toho člověka hlídat, víme od covidu, doufám, opravdu všichni. Respektive všichni při smyslech. Pokud to náhodou někdo neví, tak vy jste ten argument proti referendům. Je vás minimálně 1 940 507.
Mimochodem velmi mne baví ta radost progresivních týpků, že prý se do Sněmovny nedostali komunisti. Myšleno samozřejmě Stačilo. No nevím. Já vidím komunistů plnou Sněmovnu. STAN, TOP09, Piráti … Je skutečně škoda, že ve Sněmovně nesedí pan Sterzik, protože ten má nejen zdravý selský rozum, ale i ke komunistům hodně daleko. Mnohem dál než pirátský poslanec Hřib, který chce občanům počítat, kolik vlastní bytů. Kdo z toho necítí znárodňovací choutky kovaného bolševika, ten je součástí problému.
Volby z mého pohledu mohly dopadnout lépe, ale v rámci možného nedopadly špatně, rozhodně ne pro Motoristy. To bohužel neznamená, že strana Motoristů nemá, kromě silných stránek, tedy programu (s opravdu drobnými výhradami), i své slabiny.
Jedna malá slabina se jmenuje Oto Klempíř se svou estébáckou minulostí. Svého druhu marginálie, v Babišově budoucí vládě docela dobré téma na pokec o přestávce u kafe, ale problém to je. Druhá větší slabina se jmenuje Boris Štastný, který už v roce 2007 podal návrh zákona o zákazu kouření v restauracích. Pokud se vám zdá, že nekouření v restauracích je správně, tak mně se to taky zdá. Jen si nemyslím, že to nutně musí být ve všech. Je dobré si uvědomit, že restaurace je zatím ještě soukromý prostor a kouření je zatím ještě legální činnost, kterou lze legálně vykonávat například v dětském pokojíku. Navíc restaurace se samy rozdělily na kuřácké a nekuřácké podle preferencí svých majitelů, každý si mohl vybrat a Šťastný a jemu podobní se vlamovali do otevřených dveří. Dneska je to dávno jedno, ale o pravicovosti tohoto týpka mám velké pochyby. Šťastný patří do TOPky a s TOPkou na smetiště dějin.
Hlavní slabina Motoristů se ale jmenuje Turek a ukazuje se to velice rychle. Nevolím podle první signální a nekroužkuju srdíčkem, nejsem blbec ani nadržená dvacítka. Takže vidím nejenom to, že tenhle alfasamec nějaké hlasy přináší, ale hlavně si dovedu představit, kolik hlasů odradí. Třeba fotečkama z dálnice. Mně jsou sice fotky jeho tachometru úplně jedno, ale je naprosto evidentní, že jenom člověk, který nevidí dál než na kapotu svého auta, je dává na Facebook.
Osobně je mi rovněž jedno, že je pan Turek rasistický homofob, jak tvrdí aktuálně Deník N, to mi vadí úplně nejmíň. Jsem koneckonců taky rasista. Rasista je dneska každý, kdo má pocit, že není jeho povinností ubytovat doma, rozuměj ve své zemi, bandu nějakých černých primitivů s kudlama, takže jsme s Turkem ve slušné společnosti. Obdobně i definice homofoba se v moderní společnosti posunula a odvíjí se nikoliv od vztahu jedince k homosexuálům ale k tzv. komun(it)ě LGBT, díky čemuž jsem homofob par excellence. Tyhle Turkovy osobnostní charakteristiky mi zkrátka nebrání stranu, jejímž je čestným předsedou, volit, existuje ale dost lidí, kteří by možná rádi volili pravicovou stranu, kupodivu chápou, že SPOLU jako takové a ODS zvláště nemá po řádění pana Fialy s pravicí nic společného, a současně jim Turkovy excesy jedno nejsou. Je škoda přicházet o jejich podporu.
Poslanec Turek, čestný předseda, rasista a homofob, který přinesl Motoristům blíže neurčený počet hlasů, má obrovský potenciál jim je zase vzít a celou stranu nejpozději v příštích volbách, spíše mnohem dříve poslat víte kam, za Fialou do Brna. Soudě podle jeho mediálního obrazu je to podobná hvězda jako Feri, jenom s jinou cílovkou, a osobně mu nedávám ani delší životnost. Možná bude nakonec rád, když neskončí s Dominikem v base.
Turek dostal Motoristy do Sněmovny = jeho role skončila! Zbavit se Turka co nejdříve bez ztráty kytičky je pro šéfa Motoristů Macinku jeden z hlavních úkolů, pokud vidí svou stranu jako dlouhodobý projekt. A aktuálně se mu nabízí skvělá příležitost – Deník N si Turka namazal na chleba. Je jedno, jestli oprávněně. Je potřeba to využít dřív, než se Turek projeví nějakou další aférou nebo coby nekompetentní ministr zahraničí dá zapomenout na Lipavského. Ukliďte ho! Ať se vzdá mandátu a vrátí se zpátky do Europarlamentu, spokojení budou tentokrát opravdu všichni.
Jinak soudím, že Babišovi už došlo, že je v loji. Bez SPD a bez Motoristů to nesloží. Pokud to vůbec složí, bude mít dlouhodobě obrovský problém – očekávat od lidí typu Macinky nebo Šichtařové, že budou čtyři roky hlasovat třeba pro hluboce deficitní rozpočet, je asi jako očekávat od pana Rakušana sebereflexi. Šichtařová není Hamáček, tvl. To je ale hudba budoucnosti, která nám možná ani nebude hrát. Aktuální nejen Babišův problém je to vůbec složit a tady se zatím blýská na lepší časy, protože vydírací potenciál Motoristů sahá až do nebes. Bez nich to nesloží nikdo, jelikož, ač se to nezdá možné, i Rakušan má nějaké zásady. Byla by chyba to nevyužít.
Na závěr jedno video. Jak z jiného světa. Dámy prominou.