EU chce kontrolovat snad úplně všechno
Další šmírování
Stát si chystá nové zákony (na základě nařízení EU zvaného IMERA), který mu dovolí špehovat a ovlivňovat výrobu a služby. Vše se samozřejmě děje pod rouškou nutnosti připravit se na hrozivé krize jako byl covid nebo ještě děsivější boje mezi postsovětskými národy (ale může jít i o obyčejné stávky). Když si čtete návrh zákona, nutně vás musí napadnout, jestli je to napsané jen tak do šuplíku, nebo se máme doopravdy těšit na nějakou pěknou novou zábavnou situaci, kdy stát začne řídit hospodářství a zásobování.
Slídíme po všech informacích
V návrhu zákona o vnitrostátních orgánech v oblasti mimořádných situací na vnitřním trhu se píše:
Čtete správně - za účelem monitorování si stát může dovolit čmuchat po všech uvedených informacích a pěkně si je zapsat do databází.
Kdy by se zákon aplikoval?
V důvodové zprávě je vysvětleno, co všechno může být takovou krizí, kdy bude třeba, aby stát zasáhl do zásobování a do výrobníh procesů, aby prostě řídil nějak uvědoměle hospodářství za účelem dosažení všeobecného blaha (z výčtu je zřejmé, že v podstatě kdykolvi si stát zamane): "Konkrétními příklady přírodních katastrof, na které by byla IMERA pravděpodobně aplikována, byla zemětřesení v Itálii a Portugalsku, která přerušila dodávky stavebních materiálů a klíčových služeb. V roce 2021 způsobily rovněž záplavy v Německu a Belgii přerušení silniční a železniční dopravy, což mělo za následek problémy s distribucí potravin a léků. Nejvýraznějším příkladem zdravotnické krize z poslední doby je pandemie COVID-19 vedla k uzavření hranic, omezení pohybu pracovníků a nedostatku zdravotnického materiálu, jako jsou ochranné pomůcky a léky. Příkladem ekonomické krize je finanční krize v roce 2008, jež způsobila prudké ekonomické otřesy a narušení obchodních vztahů mezi členskými státy. Dále byly zaznamenány výpadky dodávek energie a surovin v důsledku geopolitických konfliktů, například omezení dovozu ruského plynu, což ohrozilo průmyslové dodavatelské řetězce. Rovněž uzavření některých klíčových přístavů kvůli stávkám nebo bezpečnostním incidentům zpomalilo dovoz a vývoz zboží, čímž dále komplikovalo logistiku a obchodní výměnu v regionu. Bezpečnostní krizi přinesly například teroristické útoky v Paříži v roce 2015, jež vedly k posílení hraničních kontrol a omezení volného pohybu osob a zboží."
Dostupný zde.