Blogosvět.cz logoBlogosvět.cz logo

Kešpíár: Klaun bez masky

Post-influenceři Kešpíár, Kim a Duhy

Aneb proč se někdy smějeme, až když to trochu bolí.


Kdysi dávno, v době, kdy televize ještě ukazovala testovací obrazec a mobilní telefony připomínaly cihly na špagátě, existovala jedna jednoduchá pravda: Stačilo spadnout na zadek – a byl jsi hvězda.

Šašci poskakovali, děti se smály, a i ten největší morous na jarmarku aspoň uznale zamručel. To bylo ono! Stačilo salto, trocha prachu na kalhotách – a svět byl hned o něco lehčí.

Jenže pak... se všechno změnilo.

Diváci dostali vlastní publikum. Každý, kdo měl prsty (což je většina lidí, kromě jistého pana Jarmila, kterému je ale stejně jedno, co si o něm internet myslí), měl taky mikrofon. Najednou nebylo potřeba umět spadnout – stačilo vědět, kdy správně zmáčknout „sdílet“.

A v tomhle novém světě se narodil Kešpíár.

Ne jako kašpárek s rolničkami. Ale jako klaun bez masky.

Nemá červený nos, ale má sluchátka přilepená k hlavě (aby slyšel všechny ty výkřiky „Sleduj mě!“). Nemá dřevěnou palici, ale jazyk ostrý jako špendlík (který rád píchne do nafouklých eg). Nemá sponzora, ale má otázku: „Směješ se proto, že je to vtipné? Nebo proto, že ostatní klikli na 'haha'?“

Kešpíár se nesnaží být oblíbený. Nebo hezký. Nebo slavný.

Chce být nepříjemně pravdivý. Tak trochu jako ten kamarád, co ti při obědě řekne: „Hele, tohle avokádo je sice fotogenické, ale chutná jako mýdlo.“

Kešpíár má vytetované „cashPR“. Ne proto, že by chtěl propagovat luxusní tašky nebo detoxikační čaje. Ale proto, že to je dnešní jazyk: Peníze. Public relations. Pravda prodaná na váhu.

Všichni znají ROI (Return on Investment) a PPC (Pay per Click). Ale Kešpíár radši sleduje RIP: Relevance, Integrita, Pravda (Což je, upřímně, dost mizerný plán, když chceš vydělat na merchu.)

Prodává jen jednu věc: Zrcadlo.

A kdo se do něj podívá, možná uvidí, že má přes oči pořád filtr s názvem „Myslím si, že jsem originální“.

Kešpíár není ten, kdo tě rozesměje saltem. Je ten, kdo tě donutí posadit se, zamyslet – a možná se poprvé za dlouhou dobu zasmát opravdu.

Ne protože se ti to řeklo v notifikaci. Ale protože v tom najdeš sebe.

Post-influenceři Kešpíár, Kim a Duhy
Post-influenceři Kešpíár, Kim a Duhy · Foto: Zbořil/ChatGPT

Čtěte na podobné téma:

Post-influenceři Kešpíár, Kim a Duhy (rozcestník na obsah 12ti kapitol)

  • Sdílet: