Kešpíár proti záchodové autenticitě
Post-influenceři Kešpíár, Kim a Duhy
Aneb jak se opravdovost zasekla na záchodcích.
Někdy dějiny změní manifest. Někdy mem. A někdy – fotka z toalety s popiskem „dneska jsem prostě já“.
Ano, vážně. Toaleta. Nový chrám autenticity. Jedna značka spustila reklamní bombónek s názvem #TrueYou: „Najdi své pravé já... v kabince na veřejném záchodě!“ (Někteří lidé by mohli namítnout, že tam nachází spíš chřipku, ale budiž.)
Kampaň byla plná selfíček přes rameno, výrazů „nenamalovaná, ale silná“ a pečlivě naaranžovaných šamponů (partner kampaně, samozřejmě) v rohu záběru. Influenceři to hltali jak vitamínové gumídky: sdíleli, otvírali se a dojímali své followery slovy: „Tady jsem já. Nezkreslená. #blessed #nofilter #ad“.
Až přišel Kešpíár. Ne s kyticí. Ne s filtrem. Ale s něčím mnohem horším:Se zdravým rozumem. Jeho post? Suchý jako suchar: „Záchod není chrám. A přirozenost není branding. Tohle není autenticita. Tohle je jen odpad s dobrým osvětlením.“
Přidal k tomu fotku - temnou, rozmazanou, bez filtru, s popiskem: „Takhle fakt vypadám, když je mi mizerně. A ne, nechci, abys to lajkoval.“
Reakce? Kompaktní chaos. Fanoušci: Rozdělení na #TýmKešpíár a #TýmSelfieWC.
Značka: Smrtelně uražená. (Prý se jejich šampon necítil dost respektován.)
Mona_Lyza: Publikovala třístránkový příběh o tom, jak ji Kešpíárův komentář „zasáhl jako porce raw koláče bez varování.“
Mediální agentura: „Bohužel musíme ukončit spolupráci. Nesouzníte s hodnotami kampaně.“ (Čímž asi mysleli, že Kešpíár nedokázal dostatečně hezky sedět na WC a zároveň držet partnerův šampon.)
Kešpíár ztratil sponzora. Ale něco našel. Důvod. Důvod, proč to všechno vlastně dělá. Ne aby shazoval ostatní. Ale aby připomněl: „Autentický není to, co projde content plánem. Autentické je to, co se vůbec nedá naplánovat.“
A tak řekl ještě jedno moudro: „Když je nejintimnější místo světa zároveň nejčastějším backdropem pro tvoje pravé já, možná jsi nezačal být reálný – jen ses přizpůsobil estetice zoufalství.“
A zatímco ostatní řešili nové filtry na „autentické záchodové snímky“ a nové kampaně na „skutečný smutek v dobrém světle“, tak Kešpíár šel ven. Do tmy. Bez foťáku. Bez nasvícení. Bez hashtagů. A možná – poprvé za dlouhou dobu – se opravdu usmál.
Čtěte na podobné téma:
Post-influenceři Kešpíár, Kim a Duhy (rozcestník na obsah 12ti kapitol)